F.A.Q.

*Klik hier om de leveringstijden te bekijken. 
 In de meeste gemeentes leveren we dagelijks, in sommige 1 of 2 keer per week. Kijk eerst even na hoe en wanneer geleverd wordt.

COVID  veranderde niet alleen onze leefomgeving, maar ook onze winkelbeleving grondig. Online handel zal steeds meer de norm worden. Wij geloven sterk in het lokaal-online-verhaal, waarbij je het aanbod van je vertrouwde winkel thuis kan raadplegen én waar de kwaliteit, waarden en service centraal staan, net zo goed 'online' als 'offline'. Hier gaan we voor!

Waarom online shoppen bij Floristo?

  • Snel: geen wachttijden in de winkel. 
  • Eenvoudig: kies op de homepage wél altijd éérst je gemeente om af te halen of te leveren!
  • Betrouwbaar:  alle foto's zijn 'realtime'. 
  • Voordelig: omdat online shoppen gewoonweg nét iets minder kost voor ons, wordt dat direct in jouw voordeel op de shop verrekend. Je zal dus meestal iets minder betalen.
Kan ik een bestelling plaatsen om later te laten leveren?

Natuurlijk. Wanneer je bestelt voor vandaag of morgen, wordt je bestelling onmiddellijk uit onze voorraad gehaald. Bestel je voor een latere datum, dan wordt je bestelling zo gelijk mogelijk opnieuw gemaakt op de dag van levering of afhaling. Zoals altijd met kraakverse bloemen.

Wordt er ook in andere gemeentes geleverd?

We leveren doorheen gans België.  Voor een levering buiten onze eigen regio's kies je op de hompage of in de balk rechts voor 'levering met pakket in België'. Nu krijg je een selectie te zien van producten die we met een koerierdienst kunnen versturen. 


Wat als mijn voorkeur niet meer voorradig is?

Wat je op de webshop ziet, is wat er op dat moment in onze winkels staat. Wanneer iets niet meer beschikbaar is, kan je het dus ook niet meer bestellen totdat het product terug voorradig is. Wil je het toch eerder? Neem dan gerust contact met ons op via 058/51.19.68 of via info@floristo.be. Laat ons aan de hand van een goeie omschrijving weten waar je naar op zoek bent. We helpen je met alle plezier verder.

Ik wil graag een passend potje bij mijn plantje, kan dat?

Zeker! Bij je plantkeuze staat altijd een potmaat. Aan de hand daarvan kies je in het menu potten dezelfde maat. Tip: Maak gebruik van de filters en subcategorieën.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Vanaf 2 uur na je bestelling en uiteraard tijdens de openingsuren van de winkel. Check vooraf nog even de openingsuren van de winkel in Zwevezele, Koksijde of Oostduinkerke.

Bij vragen rond afhalen mag je ons altijd opbellen op het nummer 058/51.19.68.

In welke regio's wordt er geleverd?

In de onderstaande gemeentes leveren we met eigen vervoer maar héél wat artikelen kunnen we ook in een pakket versturen. Daarom is het handig om op de homepage eerst je keuze voor levering te maken. 

Hier leveren we zelf : Koksijde/Oostduinkerke - De Panne - Nieuwpoort - Veurne - Middelkerke - Torhout/Aartrijke - Lichtervelde - Zedelgem/Veldegem - Ruddervoorde - Ardooie/Koolskamp - Wingene/Zwevezele/Egem.

Kies je voor 'levering met pakket in Belgie' dan krijg je een selectie te zien van producten die we over gans het land met een koerierdienst kunnen versturen. 

Hoeveel kost mijn levering?

De leveringskost is afhankelijk van het aankoopbedrag: 

  • Tot € 20: € 7.95 
  • € 20 - € 40: € 5.95 
  • € 40 - € 50: € 3.95 
  • Vanaf € 50: gratis 

Ondanks eventuele leveringskosten is bestellen op Floristo net dat tikkeltje voordeliger voor je portemonnee. Bovendien krijg je na je bestelling vaak een kortingscode cadeau die je kan gebruiken bij je volgende aankoop.

Welke producten kunnen de dag zelf nog geleverd worden?

De groene bolletjes : 

Wanneer je je gemeente om te leveren of de winkel om af te halen gekozen hebt, krijg je bij sommige producten een groen bolletje te zien. Wanneer je bestelt vóór 13.00 uur, kan alles met een groen bolletje nog diezelfde dag bezorgd worden. In de categorieën 'bloemen' en 'gelegenheid' zal je zien dat er ten vroegste altijd de volgende dag geleverd kan worden. Dat heeft te maken met de erg snelle doorlooptijd of het maatwerk dat mogelijks nodig is.

Hoe gaat de levering in zijn werk ?

Aangezien we leveren met eigen transport in de eigen regio, gaan we er hard tegenaan om stipt en correct af te leveren. Leveren verloopt volgens deze stappen:

  1. We hebben 2 leveringsrondes per dag. Een keer in de voormiddag en een keer in de namiddag. We proberen hoe dan ook zo spoedig mogelijk te leveren.
  2. Indien er niemand thuis is, bellen we je op en maken we verder afspraken om je bestelling te bezorgen. 
  3. Als er niet wordt opgenomen, kijken we naar de leveringsinformatie die je hebt meegegeven bij je bestelling. Daar staat of we je pakketje mogen afgeven aan de buren of achterlaten aan je deur. 
  4. Heb je die optie niet aangevinkt? Dan nemen we je bestelling terug mee en proberen we je nadien nogmaals te bereiken. Op die manier proberen we een optimale levering te garanderen. 
  5. Is het écht niet mogelijk om correct te leveren met de verkregen informatie, dan nemen we de bestelling terug. De waarde ervan krijg je terug in de vorm van een aankoopbon.
Wanneer wordt er geleverd?

We doen heel hard ons best om je levering stipt en zo snel mogelijk uit te voeren op de gekozen leveringsdag. Een uur kunnen we er niet opplakken. Soms wordt er heel snel geleverd, maar het kan ook later op de dag zijn. Dit hangt af van wat er besteld is, de leveringsronde en tal van andere factoren waar we al dan niet impact op hebben. Check hier de leveringstijden per gemeente.

De producten die geleverd worden met een koerier kan je verwachten 3 tot 4 dagen na de bestelling. 

Wat als de levering te laat is?

Er wordt 99% zeker op de verwachte leverdatum geleverd. Mocht het niet zo zijn, dan gaan we eerst onderzoeken wat de reden is. Je mag ervan uitgaan dat we altijd ons uiterste best doen om tijdig te leveren, maar we vragen ook begrip voor onvoorziene omstandigheden zoals verkeershinder, slechte weersomstandigheden, grote drukte enzovoort. We brengen je altijd op de hoogte en doen er alles aan om je bestelling zo snel en vlot mogelijk tot bij jou te krijgen.

Kan ik iets wijzigen aan mijn bestelling na de betaling?

Wanneer je achteraf toch nog iets wilt aanpassen aan je bestelling, mag je ons altijd contacteren via 058/51.19.68 of stuur je jouw orderbevestiging met opmerkingen door naar info@floristo.be. We luisteren naar je wensen en helpen je graag verder. Klantentevredenheid en service is voor ons namelijk uitermate belangrijk.

Kan ik een Floristo-cadeaubon ook in de winkel gebruiken?

Zeer zeker, zelfs in meerdere keren. Breng je bon zeker mee op je scherm of op papier. Een uitzondering geldt voor bloemenbonnen die wij zelf hebben uitgeschreven als sponsoring, publiciteit of commerciële compensaties. Deze zijn énkel in de webshop geldig.

Ik heb een andere vraag:

Staat je vraag niet in bovenstaand lijstje? Geen probleem, bel gerust naar 058/51.19.58 of stuur een mailtje naar info@floristo.be. We staan voor je klaar.

Onze algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden en ons privacybeleid vind je hier:

...

NEEM EEN ABONNEMENT EN GENIET HET HELE JAAR LANG VAN VERSE BLOEMEN

bloemenabonnement aanvragen bloemenabonnement
aanvragen
...

ZET IEMAND IN DE BLOEMETJES MET EEN FLORISTO-CADEAUBON!

Cadeaubon bestellen

WAAROM KIEZEN VOOR
FLORISTO

Bloemen voor elke gelegenheid

Bloemen voor elke gelegenheid

Of het nu een feestdag is, een verjaardag of gewoon zomaar, voor elke gelegenheid vind je bij ons een passende attentie.

Snelle levering of afhaling

Snelle levering of afhaling

Haal je bestelling af in onze winkel of kies voor een levering aan huis.

Altijd verse boeketten en snijbloemen

Altijd verse boeketten en snijbloemen

Onze boeketten en bloemstukken zijn altijd samengesteld met verse bloemen , wanneer je ook bestelt.