cart icon
F.A.Q.

*Klik hier om de leveringstijden te bekijken.

In de meeste gemeentes leveren we dagelijks, in sommige 1 of 2 keer per week. Kijk eerst even na hoe en wanneer geleverd wordt.

*Bekijk hier de laatste updates en  maatregelen die we nemen n.a.v het Corona virus - COVID 19.

Covid 19 veranderd niet allen onze leefomgeving maar ook onze winkelbeleving grondig. Online handel zal steeds meer de norm worden. Wij geloven sterk in lokaal-online verhaal, waarbij je het aanbod van je vertrouwde winkel thuis kan raadplegen én waar de kwaliteit, waarden en service centraal staan, net zo goed 'online' als 'offline'. Hier gaan we voor!

.

Waarom online shoppen bij Floristo?

  • Snel. Geen wachttijden in de winkel.
  • Eenvoudig: Kies op de homepage wél altijd éérst je gemeente om af te halen of te leveren !
  • Betrouwbaar:  Alle foto's zijn 'realtime'.
  • Voordelig: Omdat online shoppen gewoonweg nét iets minder kost voor ons, wordt dat direct in jouw voordeel op de shop verrekend. Je zal dus meestal iets minder betalen.

Kan ik een bestelling plaatsen om later te laten leveren?

Natuurlijk. Wanneer je bestelt voor vandaag of morgen, wordt je bestelling onmiddellijk uit onze voorraad gehaald. Bestel je voor een latere datum, dan wordt je bestelling gewoon op de dag van levering of afhaling gemaakt. Zoals altijd met kraakverse bloemen.

Wordt er ook in andere gemeentes geleverd?

Voor een levering buiten onze leveringsregio's, klik je op de homepage op 'buiten onze regio'. Van daaruit kom je terecht onze andere webshop www.artifloracreatief.be. Daar wordt je bestelling vervolgens doorgestuurd naar collega's binnen ons netwerk. Wereldwijd!

Wat als mijn voorkeur niet meer voorradig is?

Wat je op de webshop ziet, is wat er op dat moment in onze winkels staat. Wanneer iets niet meer beschikbaar is, kan je het dus ook niet meer bestellen totdat het product terug voorradig is. Wil je het toch eerder? Neem dan gerust contact met ons op via  058/51.19.68 of  info@floristo.be. Laat ons aan de hand van een goeie omschrijving weten waarnaar je op zoek bent. We helpen je met alle plezier verder.

Ik wil graag een passend potje bij mijn plantje, kan dat?

Zeker! Bij je plantkeuze staat er altijd een potmaat. Aan de hand daarvan kies je in het menu potten dezelfde maat.

Tip: Maak gebruik van de filters en subcategorieën.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Vanaf 2 uur na je bestelling en uiteraard tijdens de openingsuren van de winkel. Check vooraf nog even de openingsuren van de winkel in Zwevezele of Koksijde.

Bij vragen rond afhalen mag je ons altijd opbellen op het nummer: 058/51.19.68.

In welke regio's wordt er geleverd?

Onze leveringsregio's zijn: N.A.V de situatie rond corona werd de leveringsregio tijdelijk uitgebreid. Zie op de homepage of de balk rechts.

Koksijde/Oostduinkerke - De Panne - Nieuwpoort - Veurne - Middelkerke - Torhout/Aartrijke - Lichtervelde - Zedelgem/Veldegem - Ruddervoorde - Ardooie/Koolskamp - Wingene/Zwevezele/Egem

Op de homepage of op de knop rechts 'leveren of afhalen' kan je de gemeente kiezen waar je je producten wilt laten leveren.

Hoeveel kost mijn levering?

De leveringskost is afhankelijk van het aankoopbedrag:

  • Tot € 20:  € 7.95
  • € 20 - € 40: € 5.95
  • € 40 - € 50: € 3.95
  • Vanaf € 50: gratis

Ondanks eventuele leveringskosten, is bestellen op Floristo net dat tikkeltje voordeliger voor je portemonnee. Bovendien krijg je na je bestelling vaak een kortingscode cadeau die je kan gebruiken bij je volgende aankoop.

Welke producten kunnen de dag zelf nog geleverd worden?

De groene bolletjes :

Wanneer je je gemeente om te leveren of de winkel om af te halen gekozen hebt, krijg je bij sommige producten een groen bolletje te zien. Wanneer je bestelt vóór 13.00 uur, kan alles met een groen bolletje nog diezelfde dag bezorgd worden. In de categorieën 'bloemen' en 'gelegenheid' zal je zien dat er ten vroegste altijd de volgende dag geleverd kan worden. Dat heeft te maken met de erg snelle doorlooptijd of het maatwerk dat mogelijks nodig is.

Hoe gaat de levering in zijn werk ?

Aangezien we leveren met eigen transport in de eigen regio, gaan we er hard tegenaan om stipt en correct af te leveren. Leveren verloopt volgens deze stappen:

  1. We hebben 2 leveringsrondes per dag. Een keer in de voormiddag en een keer in de namiddag. We proberen hoe dan ook zo spoedig mogelijk te leveren.
  2. Indien er niemand thuis is, bellen we je op en maken we verder afspraken om je bestelling te bezorgen.
  3. Als er niet wordt opgenomen, kijken we naar de leveringsinformatie die je hebt meegegeven bij je bestelling. Daar staat of we je pakketje mogen afgeven aan de buren of achterlaten aan je deur.
  4. Heb je die optie niet aangevinkt? Dan nemen we je bestelling terug mee en proberen we je nadien nogmaals te bereiken. Op die manier proberen we een optimale levering te garanderen.
  5. Is het écht niet mogelijk om correct te leveren met de verkregen informatie, dan nemen we de bestelling terug. De waarde ervan krijg je terug in de vorm van een aankoopbon.

Wanneer wordt er geleverd?

N.a.v de corona situatie worden de leveringsrondes aangepast. Wellicht zal je bestelling altijd in de namiddag geleverd worden. Check hier de leveringstijden per gemeente.

Wat als de levering te laat is?

Er wordt 99% zeker op de verwachte leverdatum geleverd. Mocht het niet zo zijn dan gaan we eerst onderzoeken wat de reden is. Je mag ervan uitgaan dat we altijd ons uiterste best doen om tijdig te leveren, maar we vragen ook begrip voor onvoorziene omstandigheden zoals verkeershinder, slechte weersomstandigheden, grote drukte enzovoort. We brengen je altijd op de hoogte en doen er alles aan om je bestelling zo snel en vlot mogelijk tot bij jou te krijgen.

Ik heb een andere vraag:

Staat je vraag niet in bovenstaand lijstje? Geen probleem, bel gerust naar 058/51.19.58 of stuur een mailtje naar info@floristo.be. We staan voor je klaar.

Kan ik iets wijzigen aan mijn bestelling na de betaling?

Wanneer je achteraf toch nog iets wilt aanpassen aan je bestelling, mag je ons altijd contacteren via 058/51.19.68 of info@floristo.be. We luisteren naar je wensen en helpen je graag verder. Klantentevredenheid en service is voor ons namelijk uitermate belangrijk.

Kan ik een Floristo cadeaubon ook in de winkel gebruiken?

Zeer zeker, zelfs in meerdere keren. Breng je bon zeker mee op je scherm of op papier.

Een uitzondering geldt voor bloemenbonnen die wij zelf hebben uitgeschreven als sponsoring, publiciteit of commerciële compensaties. Deze zijn énkel in de webshop geldig.

Onze algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden en Privacy policy vind je hier :

https://floristo.be/nl/algemene-voorwaarden

https://floristo.be/nl/privacy-policy

In te vullen indien je een levering aan huis wenst

*Check onze leveringsregio’s. Voor een levering buiten onze regio klik hier.

card icon

NEEM EEN ABONNEMENT EN GENIET HET HELE JAAR LANG VAN VERSE BLOEMEN

BLOEMENABONNEMENT AANVRAGEN
card icon

ZET IEMAND IN DE BLOEMETJES MET EEN FLORISTO-CADEAUBON!

CADEAUBON BESTELLEN

WAAROM KIEZEN VOOR FLORISTO

ONZE KLANTEN AAN HET WOORD